Virtuele modelspoorclub De Locloods

Europaletten

01-03-2020

Op elk industrieterrein vind je ze: Europaletten. Gebruikt om allerlei materiaal makkelijk te verschepen (via heftruck bijvoorbeeld). Alleen, in schaal H0 vond ik de gefabriceerde er niet zo mooi uit zien. Daarom ging ik op zoek naar een leuke bouwkit.

C-traccs

Via C-traccs bestelde ik 2 setjes van 40 stuks. Ik verschoot mij een bult, toen ik zag hoe klein deze waren. Het pakketje was heel mooi ingepakt, met een zeer eenvoudige, doch duidelijke handleiding.

Alle begin is moeilijk...

En zo ook hier weder: hoe begin ik hier in godsnaam aan. Je kan het quasi niet vasthouden... zo klein ze deze zaken. Dus met pincet dan maar. Helaas: geen enkele pincet die zo fijn was. Een geklodder met lijm tot gevolg. Ik heb wel 3 soorten geprobeerd. Uiteindelijk heb ik mij dan Busch lasercut-lijm aangeschaft en deze werkt naar behoren.

Uiteindelijk was het dan toch gelukt en had ik mijn eerste Europalet in elkaar. Nu deze nog verweren.

Koffie? Ja koffie!

Een tip van de maker van deze zaken: dop deze paletten eventjes in een restje koude koffie om het verweerde effect te krijgen. Helaas: voor mij was het resultaat niet naar behoren. Dan maar naar de Vallejo verfjes.

En dit is het resultaat. (Bovenaan het origineel, onderaan het verweerde)

Volgende uitdaging...

De volgende uitdaging zal er uit bestaan om een "zuivere" palet te creëren. Deze zijn veel lichter van kleur. Ok... maar als je dan reliëf of accenten wilt nabootsen, loop je op deze schaal het risico, dat het geheel veel te donker wordt. 


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin