Virtuele modelspoorclub De Locloods

De favoriete banen van...

21-01-2021

Als je nu eenmaal veel banen bouwt of meebouwt aan vele banen en bijkomend in verschillende clubs actief bent, dan kom je wel al eens een pak leuke banen tegen. Bij Tim is dit niet anders. Vandaag presenteert hij: Eperon d'or.


Verscheidene valse starten

We kennen het allemaal.. projecten waar je met volle moed aan start en toch blijken deze dan een kort bestaan te hebben. Eperon d'or van MSC HET SPOOR was zo'n project. Drie valse starten om eindelijk tot aan een rijdende baan te komen. En dan nog een echte rangeerbaan! Met je trein binnenkomen en deze dan laten verdelen door een rangeerder naar de verschillende industrie aansluitingen.

©Tim Somers
©Tim Somers

Een speciale plek in mijn hart...

De volledige baan is nooit gebouwd. Met het eerste deel zijn we naar Sedan, Leuven, Rail, Canterbury en Chatam geweest en zelfs naar het echte Eperon d'or in Izegem. Deze baan heeft een speciaal plekje in hart.


Epiloog

Toen ik de mail van Tim binnenkreeg over deze baan en deze foto's zag, was mijn eerste reactie: "Wauw!". Ik begrijp volkomen waarom deze baan zulke speciale plaats in Tim zijn hart heeft gekregen. En dan heb ik het nog maar over het geheel, het uitzicht en de sfeer dat deze baan uitstraalt. Meestal zit er aan de bouw van zulke (club)banen ook wel een leuk verhaal. Het uitdokteren van de plannen en het samenwerken met de andere leden naar een geheel. Dit kan je helaas niet vastleggen op beeld.

Toen ik Tim er over aansprak om een deze baan een 2de kans te geven, kreeg ik tot mijn grote spijt te horen dat enkel nog het houtwerk (onderbouw) en de rails overgebleven zijn en dat deze overblijfselen nu ergens in een hoekje stof ligt te vergaren.

Ik denk (en hoop stilletjes) dat door deze baan terug in de aandacht te zetten en er dan ook terug over te praten, we Tim er toch nog van zouden kunnen overtuigen om er een andere invulling aan te geven in de nabije toekomst. Wie weet? We zijn benieuwd wat het zal worden. Ik kijk alvast al uit naar dit ogenblik! En hopelijk kunnen we er dan ook nog een prachtig verhaal over schrijven waar jullie ook van kunnen genieten.


Tim Somers

Manager / Bouwer van vele mooie banen

"Een pessimist ziet in elke kans de moeilijkheden. Een optimist ziet in elke moeilijkheid de kansen." Winston Churchill

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin