Virtuele modelspoorclub De Locloods

De E-loc type BR 185

29-03-2020

Ik ben een dieselfan. Van het ogenblik dat ik interesse kreeg in onze hobby, was de reeks 59 mijn favoriete loc. Ook de 202, 203 en 204 ( de latere reeks 52, 53 en 54) hebben altijd mijn voorkeur gekregen. En ook de modernere diesels, met de 66 op kop, heb ik altijd als interessant gevonden. Maar, we kunnen er niet omheen. Soms komt er ook wel eens een e-loc voorbij. Ik moest er toch ook eentje hebben voor mijn toekomstige baan. Mijn keuze ging uit naar de TRAXX (BR 185). Niet toevallig een van de meest gebruikte locomotieven in Europa.

De verschillende uitvoeringen van Märklin.

En ook in model kan je deze volop vinden. Als 3-rail rijder, mag ik absoluut niet klagen. Ik denk dat Märklin er maar liefst 20 versies van heeft uitgebracht, waaronder een stuk of 10 die ook op Belgische bodem te zien zijn of waren. En ook Piko heeft er enkel leuke uitgebracht (waaronder een Lineas- en een NS-versie).

Een van de leukste en waarschijnlijk meest opvallende, is deze van Alphatrains met zijn opvallende groene schildering. (Märklin H0 - Artikel-Nr. 36608). Deze staat dus hoog op het verlanglijstje :-) (Moest je nog eentje te koop staan hebben, graag een seintje!).

Mijnen eersten 185, een Luxemburgse versie (CFL)

Ik vond de Luxemburgse versie zeker niet minder oninteressant. Ik kon deze toevallig op 2de hands aan interessante prijs aankopen vandaag. Ik heb dus niet getwijfeld.

Dit is 'm (Serie 185 CFL - Art.nr. 36853):


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin