Virtuele modelspoorclub De Locloods

Het verweren van een kiepwagen, poging 1

06-01-2020

Zoals aangegeven in het vorige artikel, probeerde ik met veel meer fantasie en moed, dan kunde, aan een eerste poging om de wagon er gebruikt te laten uitzien.

Laag per laag is de kunst, zeker niet te veel ineens.

Dit maakte ik mezelf wijs. Dus: eerste laagje gunmetal met het airbrush pistool. Ok, goed gelukt, niet te donker. Een volgende laag met basalt, iets meer... mmm, niet wat ik verwachtte, maar goed, misschien dat het beter wordt met de volgende laag? Laagje per laagje met het pistool... het leek nergens op. Dan toch maar eens met het penseel? Waarom niet. De roestkleuren bracht ik aan met de dry-brush techniek... een heel klein beetje verf... goed uitwrijven en dan vage lijntjes. Dit werkte helaas niet. Dan maar het reliëf proberen? Zachtjes het "poeder" open wrijven op het nog licht-vochtige onderlaagje. Ook dit kwam niet overéén met wat ik in gedacht had. Verdorie, wat nu?

Conclusie... het ging niet zoals gewenst. Ik overdreef ongewenst en het resultaat was niet wat het moest zijn. Dan maar raad gaan vragen op fora en uren filmpjes bekijken. Bleek dat ik toch nog het één en ander te leren had over het aanbrengen van de verflaagjes.

Op bovenstaande foto is het resultaat te zien. Je ziet heel licht het relief (vluchtroest). Door dat de verf nog niet droog was, kwam er hier en daar verf los, waardoor er groene plekken ontstonden. Op zich nog niet zo een slecht effect.

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin